Patyčių prevencija

 

PATYČIŲ DĖŽUTĖ  – čia prašome anonimiškai pranešti bet kokius patyčių atvejus, jie bus svarstomi mokyklos Vaiko gerovės komisijoje ir atitinkamai reaguojama.

Pranešimą galima užpildyti internete (paspaudus žemiau esantį mygtuką “PATYČIŲ DĖŽUTĖ” arba galima užpildyti popierinį variantą ir įmesti į dėžutę mokykloje:

P A T Y Č I Ų D Ė Ž U T Ė  (spauskite šią nuorodą, jei norite parsisiųsti “popierinę” formą)

 

Apie veidrodį ir patyčias

Zarasuose ir Dusetų meno skyriuje 2023 m. kovo – balandžio mėn. veikia parodos „Stabdyk patyčias“. Meniški, spalvingi plakatai kalba ne tik apie žmogaus, patyrusio patyčias jauseną, bet ir skatina netylėti.

Zarasų Fausto meno mokykloje kiekvienais mokslo metais vyksta renginiai,  skirti prevencinėms veikloms.  Šį kartą Zarasų dailės mokytoja P. Sekonienė ir Dusetų mokytojai visus mokyklos mokinius pakvietė piešti plakatą patyčių prevencijos tema. Prieš tai moksleiviams buvo pateikta išsami medžiaga apie tai, ką vadiname patyčiomis, kokių patyčių būna. Kas patyčiose yra auka, kas skriaudėjas, o kas stebėtojas. Kokie jų vaidmenys. Temos aptarimo metu mokiniai labai aktyviai dalyvavo diskusijose, pasakojo įvairius nemalonius atsitikimus, susijusius su patyčiomis. Tema pasirodė labai skaudi ir kiekvienas moksleivis, pasirodo, yra susidūręs su šiuo nemaloniu reiškiniu. Vėliau vyko ir kitokios integruotos, kūrybiškos pamokos patyčių prevencijos tema.

Dusetose patyčių prevencijos renginyje teatro mokytojos M. Simokaitytės pateiktos užduotys  padėjo mokiniams įsijausti į įvairias situacijas, geriau pažinti save ir kitus. Mokiniai dirbo grupėse, diskutavo, žiūrėjo filmus patyčių tema, dalinosi patirtimis.

Zarasuose 6 klasės mokiniai sulaukė viešnios iš Zarasų profesinės mokyklos mokytojos Donatos Radionovos. Jos atsinešti augalai vazonėliuose, plastmasinė pakuotė, skarelės ir kitos darbui skirtos priemonės iš karto sulaukė didelio susidomėjimo. Mokytoja pamoką pradėjo nuo klausimo –„Ar veidrodis pasako tiesą apie mus?“ Diskusijos metu buvo prieita prie išvados, kad išorinis vaizdas visiškai nieko nereiškia, žymiai svarbesni yra vidiniai mūsų jausmai ir nuostatos, ar mes patinkam patys sau. Mokiniai kūrė modernistinius savotiškus portretus, tarsi sakančius “mes skirtingi, unikalūs, kiekvienas yra reikalingas”. 

Refleksijos metu moksleivių išgyventi jausmai, padarytos išvados, kad kiekvienoje mokykloje būtina visiems stengtis kurti saugią, lygiaverčiais santykiais grįstą aplinką.